14 augusti 2010

Bröderna Gogola i Los Angeles, dag 29

SISTA DAGARNA på filmskolan. I torsdags fick vi klippa ihop filmerna. Vi fick åtta timmar på oss och det var ett hektiskt klippande, men jag blev nöjd med resultatet. Min andra film heter Vision (lagom små-cheesy, men se filmen och ni förstår hur snitsigt det är) och jag tackar allra främst skådespelarna, som gjorde ett fenomenalt jobb.

På den sista dagen, en fredag, var det screening. Alla gäster (däribland mina föräldrar) var där för att se alla filmer. Jag kände glädje och iver för att se alla vänners filmer, men när man slutligen såg sin alldeles egna film komma upp på skärmen, i biosalongens mörker och tystnad, det var en känsla som inte alls, på något sätt, går att få ner i ord. Det var som om jag på något sätt lyckats ändå. Det är inte Oscars-galan, det är inte en riktig biovisning, men att ha kommit så långt som att skriva ner en idé på papper, få fram en berättelse, gå igenom en lång och intensiv inspelning och försöka föra samman alla dessa scener i klipprummet och göra en film som faktiskt uppskattas, ja, inga ord finns. Applåder låter som allra högst när det gäller en själv, givetvis, men när skärmen klipp till svart och filmen är över, kan jag inget annat känna än stolthet. Jag har haft nöjet att få göra film på Universal Studios i Hollywood, Los Angeles, USA, och oj, vilken tur det har varit.

Nu är filmskolan slut. Efter att ha tagit farväl av skådespelare, såväl som klasskamrater och direktören, kan jag inte annat göra än andas ut och hoppas på att man ser de flesta igen. Jag och Brian har redan snackat om en tur till Sydkorea (där Brian kommer ifrån) och det är otroligt hur många kontakter man fått, på tre veckor som verkligen bara svept förbi på sekunder. Allt (biobesöken, The Groundlings, lektioner, inspelningar och så vidare) kunde ha hänt igår. Så känns det.

Vad händer nu då? Alla åker hem. Jag tror att jag och min bror är de eleverna kvar på hotellet. Vi ska åka till Santa Barbara, sova där en natt, förhoppningsvis (och äntligen) hinna med surfning. Efter tre underbara och uppdrivna veckor vill jag bara ut och testa vågorna.

Detta inlägg finns även tillgängligt här.

Inga kommentarer: