18 april 2007

ANNAT: "Vem är du och vad är det här för blogg?!"

Jo, jag ska förklara vem jag är. Mitt namn är Vito Gogola. Jag är filmregissör.

Tillsammans med brorsan André har vi gjort film sedan barnsben och älskat detta oerhört intressanta sätt att uttrycka på. Vi har en drös med kortfilmer bakom oss (och en drös med försök till långfilmer), manus och annat bakom oss. På en nerlagd officiell "The Gogola Brothers"-sajt så hade vi lagt upp alla filmer vi har gjort, men den tog vi ner, på grund av en del saker, bland annat för att vi inte hade upphovsrättstillstånd till musiken, vilket man måste ha, kära du.

Filmer kommer dock komma upp på våran mästerliga hemsida
WWW.GOGOLABROS.COM och ja, den är fortfarande i det byggande stadiet, men filmer och annat kommer strax upp, så håll ut! Om det är till någon frestelse; vi är klara med tre kortfilmer som bara väntar på att vara tillgängliga för allmänheten. Men nog reklam, här ska ni få veta anledningen till varför jag har denna blogg.

Den här bloggen har jag haft ett tag nu, utan att riktigt veta vad jag skulle skriva om i den. Först började jag skriva lite om mitt filmskapande, som någon slags "behind-the-scenes"-grej, men jag tyckte det blev lite enformigt, så jag kom på att bloggen skulle handla om allt med mig; mina serier, teckningar, filmer, musik och sådant. Jag är en händig karl, jadå.

Men nej: ack, vad trist det blev också. Då, (17 april 2007, för att vara exakt) kom jag på idén att skriva filmrecensioner på min lilla blogg. Eftersom jag ser på väldigt mycket film och har sett på väldigt mycket film så tyckte jag att det skulle vara kul att få skriva lite recensioner och slänga in det i det stora Nätet (ni vet vilket nät jag snackar om) för att se om någon läste dem.

Så ja, det är vad allt handlar om. En blogg där jag tar mig tiden att skriva om filmer, recensera dem, dela med mig och förhoppningsvis främja fler folk att båda se och göra film.


Ha det nu kul, om ni har några tips eller dylikt, släng gärna iväg en kommentar!

Inga kommentarer: