2 augusti 2010

Bröderna Gogola i Los Angeles, dag 18

JAG HAR VARIT ganska dålig på att uppdatera. Det har, minst sagt, varit väldigt körigt och jag ska försöka sammanfatta det mesta, så det blir lättläst och inte alltför tråkigt.

Torsdagen var en lång dag. Hela kvällen gick åt casting till våra kortfilmer. Jag fick fyra skådespelare, fast jag egentligen behöver tre, men jag löser det där på något sätt. Efter en lång dag, gick jag och brorsan hem vid 22:00 eller något.

Fredagen gick åt filminspelning. Först spelade vi in Giulias blodiga kortfilm, sedan Brians tankfulla rulle. Till första filmen skötte jag ljus och diverse, men eftersom den rollen, i stort sett, är obefintlig under kortfilmsinspelning, består den rollen mest av att hålla upp filmklappan och se på. Lång, het dag på Universal Studios bakgård, mer specifikt på Mexico/Västern-studion. Det är en av Universal Studios äldsta studios, närmare 50 år, och mycket var fallfärdigt och skört. Desto mer Västern, alltså.

På lördagen var det tänkt att vi skulle till Santa Monica med resten av eleverna, men på grund av komplikationer och för att vi ville sova ut på morgonen, så blev det inget. Det var dessutom dåligt väder. Jag ångrar det dock lite, men vi tog en sväng till legendariska Norman's Rare Guitars (T-shirts från den butiken finns i bland annat Spinal Tap (1984) och Forgetting Sarah Marshall (2008)), såg alla schysta gitarrer och snackade lite med självaste Normans son. Vi hann med lite snack om Jimi Hendrix och annat, innan vi drog vidare till en skivbutik och vidare till Griffith Park och dess Griffith Observatory, där Ung rebell (1955) spelades in. Väldigt vacker kväll och väldigt fin utsikt över Los Angeles.

På söndagen drog vi med skolan till Universal Studios. Oerhört varmt och oerhört utdraget. Säkert alla människor i Los Angeles hade valt att dra till Universal Studios samma dag. Vi hann inte med överdrivet mycket på grund av köerna, så vi funderar på att komma tillbaka en vardag, fast med föräldrarna. Efter en väldigt lång dag, kom vi hem och såg på South Park (1997) och det finns sannerligen inget bättre.

Imorgon spelar jag in min kortfilm. Jag har en person för mycket, vet inte hur min sista skådespelare ser ut och har stött på en del andra komplikationer, men det kommer nog, utan tvivel, bli hur kul och lärorikt som helst. Nåväl, trots alla intryck som väntar tills imorgon, är min hjärna och min kropp alldeles för trött för att arbeta just nu, en het, sen kväll i norra Hollywood.

Detta inlägg finns även tillgängligt här.

1 kommentar:

Anonym sa...

vi vill se resultaten sen!