7 augusti 2010

Bröderna Gogola i Los Angeles, dag 22

EFTER ÄNNU EN CASTING, som faktiskt var ännu mer outhärdlig än första, står vi inför första inspelningarna av projekt nummer 2-filmerna. Idag spelade vi in Giulia och Brians filmer, på måndag blir det min och Pedros. Det är grymt slitsamt att göra film. Det är grymt kul, men det är också grymt slitsamt.

Vi har redigerat klart våra förra filmer. Jag blev nöjd med min kortfilm. Förhoppningsvis lägger jag upp rullen snart, så fort jag får lägga vantarna på en egen DVD-kopia.
Idag var jag och familjen och såg The Other Guys (2010). Grymt kul film, i sann Ferrell och McKay-anda. Eftersom vi såg den på premiären, så kom Adam McKay och Chris Henchy förbi (filmens regissör och manusförfattare) för ett litet försnack. Grymt uppskattat. För övrigt bra film, kanske hostar upp en recension sen.

För övrigt en jobbig vecka, men väldigt lärorik och kul. På måndag spelar jag in min kortfilm, en film som nu får vara helt i färg (förra var i svartvitt) och runt fem minuter lång (förra behövde ligga på drygt en-tre minuter). Nu i helgen ska jag försöka surfa och eventuellt åka till San Diego. Det kommer bli kul! Kaliforniens värme och palmer fråntar dock ej faktumet att man börjar sakna Sveriges gröna kullar, men jag överlever. Hörs!

Detta inlägg finns även tillgängligt här.


Inga kommentarer: