26 juli 2010

Bröderna Gogola i Los Angeles, dag 11

IDAG fick jag och brorsan se alla andra elever på kursen. Alla möjliga ungdomar, från alla möjliga sorters länder, alla samlade i en enda stor sal. De som ville fick äta middag där, medan filmkursens övre makter gick genom alla regler och diverse inför kursen. Alla var spända och oerhört laddade inför kursens kommande tre veckor. Jag fick för övrigt reda på att det är två och inte tre filmer (som jag skrev i något tidigare inlägg) filmer vi ska göra, men vad gör det?

Innan detta hände, gick vi och registrerade oss (och fick därmed stöta på alla lägerledare på stället) och det var en drös mycket trevliga och (och som det oftast är med amerikanare) pratsamma människor. Vi fick skriva på en del papper och ta med en pärm med schema och annan info som har med själva filmskaparkursen att göra.

Väl på samlingen fanns folk från såväl filmskapar- som skådespelarkursen. Jag vet inte riktigt om manusförfattarna och datorspelseleverna var där, men vad jag vet är att det var en stor drös människor. Lägerledarna var mycket roliga och trevliga och Benjamin Morgan, han som håller i hela grejen, var väldigt härlig som person och bjöd på många skratt. Hursomhelst fick vi en rundtur på hela hotellområdet (som vi egentligen lärt känna i och med att vi bott här i drygt en vecka), men det behövdes. Det såg ut att vara många trevliga personer här (även om jag knappast fick chans att lära känna allihop), förhoppningsvis lär vi känna de flesta bättre imorgon. Imorgon ska vi upp tidigt, den första skoldagen, och det kommer nog bli hur kul som helst. Ni får ha det så bra, så hörs vi.

Detta inlägg finns även tillgängligt här.

Inga kommentarer: